Noua Toyota Prius Plug-In Hybrid: Autonomia electrica incredibila a fost prezentata oficial

Toyota Prius

Toyota Prius, hibridul prin excelenta, a fost reinnoit pentru a cincea oara si a facut deja furori pentru ca este prima generatie unanim recunoscuta pentru designul sau frumos. Dar nu este vorba doar de un aspect.

Va trebui sa mai asteptam cateva luni pentru a o vedea sosind in Europa, dar cea de-a cincea generatie a lui Toyota Prius va incepe sa fie comercializata in Japonia din 15 martie, atat in versiune hibrida, cat si in versiune hibrida plug-in, stiut fiind ca pe partea aceasta de lume o vom avea doar pe cea din urma. Sosirea sa la dealerii din tara de origine ridica valul asupra unui anumit numar de date noi care ne reamintesc, daca mai era nevoie, ca daca Toyota mai are inca mult de lucru pentru a convinge in domeniul masinilor electrice, nimeni nu se poate apropia de ea cand vine vorba de hibridizare.

Cu toate acestea, liderul tandemului benzina/electricitate a dat dovada de umilinta la inceput, anuntand o autonomie electrica de 69 km. Cifrele oficiale WLTP dezvaluite acum, insa, sunt suficiente pentru ca fanii sa sara din pat cu entuziasm: 87 km!

Este impresionant, dar nu extraordinar, argumentand ca un Mercedes C300e revendica titlul de campion cu 111 km in acelasi exercitiu. Marea diferenta, insa, este ca germanul o face cu o baterie uriasa de 25,4 kWh, care, nu este departe de cei 26,8 kWh ai unei Dacia Spring 100% electrice, care poate parcurge 230 km fara emisii. Pe de alta parte, masina japoneza se multumeste cu o capacitate utila de 12,6 kWh, ceea ce demonstreaza eficienta sa incredibila. Aceasta ultima cifra este apropiata de cea a proaspatului Peugeot 508 PHEV, proaspat restilizat, insa masina franceza va putea parcurge doar 64 km inainte ca motorul sau cu ardere interna sa inceapa sa functioneze.

Aceasta frugalitate are multiple consecinte pozitive: economiseste costul de achizitie, masa masinii si impactul ecologic al productiei si pune in perspectiva ceea ce pana acum se credea a fi un defect major: puterea redusa de reincarcare, care atinge un varf de numai 3,5 kW, necesitand in cel mai bun caz 4 ore pentru a face plinul de electroni, in comparatie cu autonomia recuperata.

Articole recomandate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *